Waarom Pilates goed werkt voor mannen:

1. Fantastische Core training

Je hoort vaak dat het is belangrijk om je core te trainen. Maar wat is je core precies?
Dat is het centrum van je lichaam:  je buik, rug en billen en dan met name de spieren die rondom om je wervelkolom gelegen zijn. Deze spieren zorgen door Pilates training voor een betere lichaamshouding en zorgen in goede conditie voor minder lichamelijke klachten.

Laat pilates nou bijna één en al core training zijn!

2. Strakke Buikspieren

Voor veel mensen een droom, een sixpack!! Helaas zorgt alleen het uitvoeren van buikspieroefeningen (abs) niet automatisch voor een sixpack want 75% van de “abs” are made in the kitchen. (Voeding)

De overige 25%  zijn zeker niet minder belangrijk om te trainen! Het hebben van goede sterke buik- en core-spieren beschermt je onderrug, waardoor je minder kans hebt op (rug)blessures.

 3. Sterke Rugspieren

Veel mensen hebben rugklachten, waaronder ook veel mannen. Vaak trainen mannen vooral de grote, oppervlakkige rugspieren. Dit kan zorgen voor disbalans en klachten.

Bij pilates krijgen ook de kleinere diepliggende rugspieren volop aandacht.

Zowel in je onder- als boven rug. Pilates werkt symmetrische en dat betekent dat je beide kanten van je lichaam gelijk traint.

4. Makkelijk? Ja ..

Als je naar Pilates kijkt dan lijkt het alsof het heel makkelijk is en het weinig doet. Het tegendeel is echter waar!! Sommige oefeningen zien er visueel heel makkelijk uit maar zodra je de oefening zelf doet ervaar je welke spieren je allemaal traint en hoe zwaar dit is ook al is de beweging soms klein.

Pilates draait om precisie en controle, en deze combinatie zorgt voor het grootse effect!

 5. Stijve hark

Veel mensen roepen als excuus, en zeker de mannen, “maar ik ben nou eenmaal niet lenig, dus pilates is niets voor mij!”

Je hoeft niet lenig te zijn om pilates te beoefenen, je wordt lenig. Tijdens de les wordt er ook veel gestretcht. Pilates zorgt dan ook voor lange, sterke spieren en ook de flexibiliteit van je lichaam wordt getraind.

6. Krachtige Powerhouse!

Met pilates ervaar je de kracht van binnenuit, doordat je je core oftewel je powerhouse traint. Zo wordt je sterker, slanker en verbeter je je lichaamshouding!

Pilates richt zich tijdens de oefeningen ook op middenrif ademhaling waardoor je spieren van nog meer zuurstof worden voorzien en jet beter kunt presteren.

Door de combinaties heeft Pilates een groot een voordeel op andere vormen van beweging, of het nu om voetbal, hardlopen, krachttraining, dansen of yoga gaat.

Het is niet voor niets dat de voetballers van AC Milan standaard pilates als training krijgen.

  • De pilates serie van de 5 abs

Download hier het gratis e-book "De pilates serie van de 5 abs"

    Klaar om fitterte worden?

    Neem contact op